مشکلات رایج ماشین ظرفشویی - فروشگاه مرواریدسنتر

مشکلات ماشین ظرفشویی و روش‌های رفع آنها

ماشین ظرفشویی شما وسیله ای مفید در هر آشپزخانه‌ای است که زندگی شما را آسان‌تر می‌کند و در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. بنابراین، کوچکترین مشکل در عملکرد ماشین ظرفشویی می‌تواند زندگی روزمره ما را مختل کند، برخی از این مشکلات را می‌توان به راحتی برطرف کرد. با این حال، در بسشتر موارد ممکن است به کمک یک تکنسین حرفه‌ای نیاز داشته باشند. به طور کلی، آشنایی با این مشکلات می‌تواند به شما کمک کند از ماشین ظرفشویی خود کارآمدتر استفاده کنید. از این رو در این مقاله از مرواریدسنتر به موضوع مشکلات ماشین ظرفشویی و روش‌های رفع آنها می‌پردازیم:

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی

مانند هر وسیله دیگری، ماشین‌های ظرفشویی مشکلات خاصی را به مرور زمان از خود نشان می‌دهند که می‌تواند بر روی عملکرد آنها را تاثیر منفی داشته باشد، در اینجا به رایج‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی می‌پردازیم؛ همچنین به راه حل‌ها هم اشاره می‌کنیم.

روشن نشدن ماشین ظرفشویی

گاهی ممکن است ماشین ظرفشویی شما به طور کامل روشن نشود. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی برد کنترل یا معیوب بودن سوئیچ درب ماشین ظرفشویی باشد. این مشکلات باید توسط یک تکنسین مجرب حل شود. با این حال، بهتر است در ابتدا کابل‌ها، دوشاخه‌ها و فیوزها را بررسی کنید تا از سلامت آن‌ها اطمینان پیدا کنید.

بوی بد ماشین ظرفشویی

بوی بد و نامطبوع ماشین ظرفشویی می‌تواند به دلایل مختلفی مثل رشد کپک، ذرات غذا ی گیر کرده یا گرفتگی ایجاد شود. این مشکل نه تنها می‌تواند تمیزی ظروف شما را تحت تاثیر قرار دهد بلکه محیطی ناخوشایند را در آشپزخانه ایجاد کند.

برای رفع این مشکل، باید داخل ماشین ظرفشویی شامل فیلتر، بازوهای اسپری و واشر درب را به طور منظم تمیز کنید. گاهی اوقات، از روش‌هایی مانند بکار بردن سرکه یا جوش شیرین برای خلاص شدن از شر عوامل ایجاد‌ کننده بو استفاده کنید. علاوه بر این، بازرسی و تمیز کردن سیستم زهکشی می‌تواند در جلوگیری و از بین بردن هر گونه بوی نامطبوع از ماشین ظرفشویی شما موثر باشد.

نشت آب از ماشین ظرفشویی

نشت آب از ماشین ظرفشویی یکی دیگر از مشکلات رایجی است که افراد با آن مواجه می‌شوند. این مشکل رایج ممکن است به دلیل نقص یا سوراخ در بدنه ماشین ظرفشویی رخ دهد. علاوه بر این، مشکل در شیلنگ تخلیه یا سیستم زهکشی نیز می‌تواند چنین مشکلی را ایجاد کند.

 ظروف کثیف در ماشین ظرفشویی

یکی از رایج‌ترین مشکلات ماشین‌های ظرفشویی ظروف کثیفی است که به درستی تمیز نمی‌شوند. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که بازوهای اسپری مسدود یا آسیب دیده باشند و از رسیدن آب به همه ظروف جلوگیری شود. برای حل این مشکل باید بازوهای اسپری را تمیز و باز کنید. همچنین، هر گونه زباله ای که ممکن است مانع حرکت آنها شود را بردارید. اگر بازوهای اسپری آسیب دیده باشند، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

برخی از ماشین‌های ظرفشویی نیز به دلیل آب سخت یا مواد شوینده کم لکه‌ها بر روی ظروف باقی می‌مانند. برای کاهش این مشکل باید قبل از ماشین ظرفشویی یک سیستم نرم‌کننده آب نصب کنید. علاوه بر این، از مقدار و نوع مناسب مواد شوینده و کمک آبکشی استفاده کنید.

تخلیه نشدن آب از ماشین ظرفشویی

معایب ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی تخلیه نشدن کامل آب است. این مشکل می‌تواند ناشی از گرفتگی شلنگ تخلیه یا پمپ تخلیه معیوب باشد. برای رفع این مشکل، شلنگ تخلیه را بررسی و تمیز کنید. مطمئن شوید که هیچ انسداد یا پیچ خوردگی در آن وجود ندارد. اگر پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی معیوب باشد، ممکن است به یک تکنسین حرفه ای برای تعویض آن نیاز داشته باشید.

ماشین ظرفشویی با آب پر نمی‌شود

مشکل رایج دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید پر نشدن ماشین ظرفشویی از آب است. این مشکل می‌تواند به دلیل معیوب بودن شیر ورودی یا گرفتگی خط آب باشد. برای رفع این مشکل، شیر ورودی آب را از نظر انسداد بررسی کنید و در صورت لزوم آن را تمیز کنید. در موارد شدید، ممکن است نیاز به تعویض دریچه ورودی آب داشته باشید.

ظروف به درستی در ماشین ظرفشویی خشک نمی‌شوند

یکی از رایج‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی که افراد با آن مواجه هستند، خشک نشدن صحیح ظروف است. به طور کلی، چندین دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد. دلایل اصلی عبارتند از: المنت گرمایشی معیوب، بازوهای اسپری گرفتگی یا آسیب‌دیده یا مشکل در برد اصلی. برای حل این مشکل ابتدا مناسب‌ترین تنظیمات خشک کن را روی ماشین ظرفشویی انتخاب کنید. بررسی بازوهای اسپری و المنت حرارتی نیز مراحل بعدی هستند.

دکمه‌های روی ماشین ظرفشویی کار نمی‌کنند

کار نکردن دکمه‌ها روی ماشین ظرفشویی نیز یک مشکل رایج است. اگر این اتفاق بیفتد، استفاده از ماشین ظرفشویی عملا غیرممکن می‌شود. عوامل ایجاد کننده این مشکل را می‌توان در پنل کنترل معیوب، صفحه کلید معیوب یا مشکلات سیم‌کشی یافت. برای عیب یابی و رفع مشکل، باید از یک تکنسین حرفه‌ای کمک بگیرید. تکنسین اتصالات معیوب را بررسی کرده، صفحه کلید را تمیز و در صورت لزوم پانل کنترل را تعویض می‌کند.

لکه‌های آب بر روی ظرف می‌ماند

وجود لکه‌های آب روی ظروف ماشین ظرفشویی یک مشکل رایجی است. این لکه‌ها معمولاً در نتیجه رسوبات آب سخت در طول فرآیند شستشو جمع می‌شوند. سپس با تبخیر شدن آب، بقایای نامناسبی از خود به جا می‌گذارد. در نتیجه ظروف کدر و کثیف به نظر می‌رسند. اما دلایل بروز چنین مساله در ماشین ظرفشویی به این محدود نمی‌شود. مهم‌ترین دلیل ایجاد لکه‌های آب در ماشین ظرفشویی به آب سخت نسبت داده می‌شود. آب سخت حاوی سطوح بالایی از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است. این مواد معدنی در ظرفشویی باقی می‌مانند و لکه‌های آب ناخوشایندی ایجاد می‌کنند.

آب سخت همچنین از حل شدن کامل مواد پاک‌کننده جلوگیری می‌کند و منجر به تشکیل لایه یا باقیمانده مواد شوینده بر روی ظروف می‌شود. بنابراین یک راه مهم برای جلوگیری از ایجاد لکه بر روی ظروف، نصب سیستم تصفیه آب برای حذف مواد معدنی است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *