کار با فر آلتون - فروشگاه مرواریدسنتر

آموزش کلید‌ها، برنامه‌ها و طرز کار با فر آلتون

برند فر آلتون به دلیل سابقه طولانی در تولید لوازم خانگی، محصولات باکیفیت و پشتیبانی قوی در سال‌های اخیر جایگاه ویژه‌ای در بین خانوارها و افراد پیدا کرده است. به جرات می‌توان گفت تمامی‌ محصولات این برند از جمله فرهای توکار از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و به راحتی می‌توان آن را با سایر برندهای برتر خارجی مقایسه کرد. تاکنون هیچ برند داخلی نتوانسته است با ویژگی‌های محصولات فر آلتون رقابت کند.

کدام کشور اجاق‌های فر آلتون تولید می‌کند؟

در مورد خرید فر آلتون خیالتان راحت باشد که این برند ساخت کشور عزیز ایران است و از فناوری‌های نوین و نوآورانه از سراسر دنیا و توسط بهترین متخصصان بهره برده است. شرکت تولیدی برند فر آلتون در جاده فیروزکوه قرار دارد. این شرکت در زمینه تولید اجاق گاز توکار، فر برقی آلتون و انواع هودهای خانگی در این صنعت فعالیت دارد.

کیفیت فرهای آلتون چگونه است؟

کیفیت فرهای آلتون

اگر قصد خرید فر را داشته باشید، ممکن است تعجب کنید که کدام مارک بهتر است و کدام یک بهترین ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. شایان ذکر است اجاق‌های فر آلتون با ویژگی‌های عالی و پیشرفته خود نه تنها سرآشپزهای حرفه‌ای را به خود جذب می‌کنند بلکه بسیاری از آشپزهای نیمه حرفه‌ای و حتی مبتدی نیز از کار کردن با آن لذت می‌برند. همه به راحتی می‌توانند از این فرها استفاده کنند، چه برای پخت استیک‌های آبدار بزرگ، یک بوقلمون کامل ، یا غذاهای خوشمزه پیتزا و لازانیا، این اجاق‌ها می‌توانند همه چیز را حل کنند. فرهای آلتون نیز به دلیل دارا بودن ابعاد عالی برای پخت انواع کیک و شیرینی کاربردی و مناسب به نظر می‌رسند.

فر آلتون از قدیم الایام تا به امروز در تلاش بوده تا نیاز همه افراد با هر سلیقه‌ای را برطرف کند و در تولید انواع لوازم خانگی فعالیت داشته است. برخی از محصولات تولید شده توسط این برند به اجاق گاز توکار، اجاق گاز توکار، انواع هودهای مخفی و کج، سینک توکار و رومیزی اشاره می‌شود.

آشنایی با کلیدهای فر آلتون

  • کلید پاور برای روشن و خاموش کردن دستگاه
  • کلید دوگانه برای انتخاب کابینت فر
  • کلید ذخیره برنامه
  • کلید چراغ داخل فر
  • کلید تنظیم ساعت
  • کلید تنظیم دما
  • کلید بستنی
  • کلیدهای سرعت پز یا سریع پخت

نحوه روشن کردن فر آلتون

برای روشن کردن فر آلتون ابتدا کلید پاور را لمس کنید. اگر صفحه جداکننده داخل فر باشد، روی صفحه نمایش یک خط خواهید دید. برای انتخاب کابینت مورد نظر، کلید دوقلو را لمس کنید، سپس با استفاده از کلیدهای مثبت و منفی برنامه مورد نظر را انتخاب کنید. برنامه را با لمس کلید ok تایید کنید. دمای مورد نظر را با کلیدهای مثبت و منفی انتخاب کنید، و بعد کلید ok را لمس کنید.

انتخاب حالت پخت در فر آلتون

برای انتخاب حالت پخت در فر آلتون، از کلید نوع پخت برای انتخاب حالت مورد نظر استفاده کنید. از کلیدهای مثبت و منفی برای انتخاب حالت موردنظر استفاده کنید، سپس تنظیمات را با لمس کلید ok شروع کنید و آن را مطابق با تنظیمات موردنظر تنظیم کنید.

ذخیره برنامه آشپزی در فر آلتون

با فرض اینکه برنامه‌ای را برای کابینت پایین در نظر گرفته اید، با لمس کلید ok برنامه موردنظر را انتخاب کنید. دما را انتخاب کنید، سپس پس از انتخاب دما، با استفاده از کلید ساعت، زمان مورد نظر را تنظیم کنید و با لمس کلید ok، برنامه را تایید کنید. در حالی که برنامه در حال اجرا است، می‌توانید آن را با استفاده از کلید ذخیره برای استفاده‌های بعدی ذخیره کنید. برای این کار پس از روشن کردن دستگاه با کلید پاور، کلید ذخیره را لمس کنید و تنظیمات برنامه ذخیره شده اجرا می‌شود.

روشن و خاموش کردن لامپ فر آلتون

اگر می‌خواهید در حین پخت لامپ داخل دستگاه را روشن کنید، لامپ داخل دستگاه را لمس کنید تا روشن شود. اگر می‌خواهید لامپ را روشن نگه دارید، به طور خودکار برای سی ثانیه روشن می‌ماند.

تغییر برنامه و زمان پخت فر آلتون در حین پخت

اگر برنامه‌ای را شروع کرده اید و می‌خواهید دما را در حین برنامه تغییر دهید، برای تغییر دما، کلید دماسنج را لمس کنید، با تنظیم مقادیر مثبت و منفی آن را به دمای دلخواه خود برسانید و با لمس کلید okay تغییرات را تایید کنید.

نحوه استفاده از برنامه بستنی در فرهای آلتون

برای استفاده از برنامه بستنی ابتدا باید کلید پاور را لمس کنید تا دستگاه روشن شود و کلید بستنی روشن شود. توجه داشته باشید که دما در این عملکرد افزایش نمی‌یابد بلکه در حال کاهش است و با لمس کلید okay برنامه اجرا می‌شود. در این برنامه دما روی ۱۸- درجه سانتیگراد تنظیم شده و قابل افزایش نیست.

انواع فرهای آلتون

انواع فرهای آلتون

اصولا فرهای آلتون بر اساس نوع انرژی مصرفی به دو دسته تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها شامل اجاق‌های توکار تمام برقی و اجاق‌های توکار گازی- برقی است. اما نکته مهم برای خریداران این است که کدام یک از این فرها کیفیت بالاتر و عملکرد بهتری دارند. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که برند آلتون با سابقه و پیشینه بسیار درخشان در صنعت لوازم خانگی همواره به دنبال پاسخگویی به نیازهای مشتریان و تولید محصولات بسیار کاربردی و با کیفیت بوده است. همه محصولات این برند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که تنها تفاوت آن‌ها به جزییات بسیار کوچک در عملکرد و ویژگی‌های آن‌ها برمی‌گردد.
اما مدل‌های مختلفی از فر برقی و گازی- برقی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

مدل‌های اجاق گازی برقی آلتون؛ به V202S، V202 اشاره می‌شود و انواع فرهای برقی آلتون همان V303، V303S، V303W، V302N، V304N، V306B، V306W، V306C، V402، V402S، V402W، V404N، V901B V901S، V901 هستند.

مزایا و معایب اجاق گاز و فر آلتون

به ندرت می‌توان محصولی را پیدا کرد که هیچ نقصی نداشته باشد و کاملاً مفید باشند. همه لوازم خانگی از نظر کاربر، از نظر سازنده و یا از نظر هزینه، بسته به نوع سازنده، ممکن است ایرادات کمتر یا بیشتری داشته باشد. فرهای الکترولوکس با اینکه کیفیت بالایی دارند و عالی هستند، اما مانند سایر محصولات دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

مزایای اجاق گاز آلتون

به طور کلی اجاق‌های گازی پس از روشن شدن سریع گرم می‌شوند و حرارت بالایی ایجاد می‌کنند، بنابراین پس از خاموش شدن خیلی سریع خنک می‌شوند.
در ایران هزینه مصرف انرژی گاز بسیار کمتر از برق است. پس به طور کلی افرادی که قصد استفاده از فر خود را برای حداقل یک بار در روز دارند و تمایل دارند مصرف انرژی خود را به واسطه کار با دستگاه افزایش ندهند، بهتر است از فرهای گازی استفاده کنند.
فرهای گازی در مقایسه با اجاق‌های برقی مصرف انرژی برق کمتری دارند، بنابراین هزینه تعمیرات و نگهداری کمتر و هم‌چنین به طور کلی مشکلات کمتری دارند.
محفظه فرهای گازی که در آن پخت و پز انجام می‌شود معمولا رطوبت دارند؛ وجود رطوبت در برخی موارد خوب است؛ و به واسطه نوع پخت و غذایی که قرار است صورت بگیرد می‌تواند مفید باشد. رطوبت موجود اجازه نمی‌دهد غذا در فر خشک شود، که برای پختن سبزیجات، گوشت یا پیتزا عالی است، اما ممکن است برای پخت نان یا کیک مناسب نباشد.

معایب اجاق گاز آلتون

اکثر اجاق‌های گاز با مشکل کنترل دما مواجه هستند، سطوح دمایی اجاق‌های گازی دیجیتال ثابت نیست و نمی‌توان گفت که دمای آنها ثابت می‌ماند که این مشکل اصلی اجاق گازی است.
از سوی دیگر مدیریت شعله و دما در فرها کار دشواری است، همیشه باید در حین کار درب فر را باز کنید و غذا و سطح پخت را بررسی کنید.

مزایای فرهای برقی آلتون

اجاق گاز برقی ‌آلتون از فناوری‌های جدید استفاده می‌کنند که ویژگی‌های بسیار بیشتری را ارائه می‌دهد، این دسته از محصولات را می‌توان به راحتی به برق شهری متصل کرد و بدون دردسر با آن‌ها کارکرد.
کنترل دقیق دما و ثبات دما از دیگر مزایای اجاق‌های برقی است. دمای تنظیم شده برای این نوع دستگاه‌ها ثابت می‌ماند و این مقدار در طول پخت تغییر نمی‌کند.
برخی از فرهای برقی مخصوصا فر برقی الکترولوکس دارای سنسور پخت گوشت هستند. در این صورت پس از پخت کامل گوشت، فر به صورت خودکار خاموش می‌شود و از سوختن آن جلوگیری می‌کند.

معایب دستگاه فر برقی آلتون

دستگاه فر برقی آلتون با برق کار می‌کنند و در کشور ما هزینه برق بسیار بالاست. اگر سرآشپزهای حرفه‌ای بخواهند از اجاق‌های برقی برای مصارف خانگی استفاده کنند، احتمالاً هزینه‌های اضافی قابل توجهی را متحمل خواهند شد.
هزینه نگهداری اجاق‌های برقی بسیار بیشتر از اجاق گازی است. این اجاق‌ها دیجیتال هستند و ممکن است بعد از مدتی دچار مشکل شوند یا به طور کلی نیاز به تعمیر یا سرویس داشته باشند. هزینه تعمیر و تامین قطعات اجاق‌های برقی نسبتا زیاد است.
از آنجایی که این فرها از برق استفاده می‌کنند، احتمال قطع برق وجود دارد که ممکن است روند پخت را مختل کند. در برخی موارد، اگر شخصی در حال پخت کیک باشد، ممکن است در صورت قطع برق، کیک آن مطابق سلیقه خود آماده نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *